top of page

EBAS Bolig tilstands overblik

Udvidet tilstandsrapport i forbindelse med købsbeslutning

Udfordring

Hvordan kan vi skabe en digital ramme hvor en Ebas rådgiver kan indsamle relevante og værdiskabende informationer, som kan danne grundlag for en mere oplyst boligkøbsbeslutning og dermed også en mere bærbar finansiering?

​

Kunde: EBAS (nu NRGI)

Tilgang

Der blev kortlagt relevante brugerbehov og bruger flow hos rådgiver, boligkøber og pengeinstitut, som skulle i imødekommes i designet. Brugerrejsen gav et samlet overblik. En eksisterende app for indsamling af informationer til visuelle tilstandsrapporter, blev afsættet for videreudviklingen af den nye løsning.

Rolle: UX-design, UI Design, UX-illustration, Flow mapping

Løsning

Det nye design supplerer den eksisterende tilstandsrapport ved at facilitere indsamlingen af de nødvendige informationer, der understøtter forretningsmodellen og brugerbehovene hos boligkøber og bankrådgiver. 

Nb. Dette er et samarbejdsprojekt gennem firmaet Headfitted, vi har været 2 designere på opgaven.

Koncept flow

Scenarierne beskriver hvordan en boligkøber kan få en professionel rådgiver til udarbejde en boligrapport. Rapporten kan bruges af køber og pengeinstitiut, til at tage mere neuanceret og oplyste købsbeslutninger med udgangspunkt i konkret faglig viden.

scen-01 copy_2x.png
scen-02 copy_2x.png
scen-03 copy_2x.png
scen-04 copy_2x.png
scen-05 copy_2x.png
scen-06 copy_2x.png
sager.png
Phone Screen
EBAS sagsoverigt.png
Phone Screen
edit.png
Phone Screen
skade.png
Phone Screen
data.png
Phone Screen
menu.png
Phone Screen

Design processen

Kortlægning af:
Køberrådgivning før mødet
Køber.png
Kortlægning af:
Køberrådgivning under / efter mødet
Køber2.png
Paper mock-up af køber rapport indhold
Køber3.png
Workshop
Hvor indhold og design blev testet. Der blev givet feedback på
hvor og hvordan informations indsamlingen til rapporten sker.
paperproto2.png
paperproto1.png
bottom of page