EBAS Bolig tilstands overblik
Udvidet tilstandsrapport i forbindelse med købsbeslutning
Udfordring
Hvordan kan vi skabe en digital ramme hvor en Ebas rådgiver kan indsamle relevante og værdiskabende informationer, som kan danne grundlag for en mere oplyst boligkøbsbeslutning og dermed også en mere bærbar finansiering?
​
Kunde: EBAS (nu NRGI)
Tilgang
Der blev kortlagt relevante brugerbehov og bruger flow hos rådgiver, boligkøber og pengeinstitut, som skulle i imødekommes i designet. Brugerrejsen gav et samlet overblik. En eksisterende app for indsamling af informationer til visuelle tilstandsrapporter, blev afsættet for videreudviklingen af den nye løsning.
Rolle: UX-design, UI Design, UX-illustration, Flow mapping
Løsning
Det nye design supplerer den eksisterende tilstandsrapport ved at facilitere indsamlingen af de nødvendige informationer, der understøtter forretningsmodellen og brugerbehovene hos boligkøber og bankrådgiver.
Nb. Dette er et samarbejdsprojekt gennem firmaet Headfitted, vi har været 2 designere på opgaven.

Koncept flow
Scenarierne beskriver hvordan en boligkøber kan få en professionel rådgiver til udarbejde en boligrapport. Rapporten kan bruges af køber og pengeinstitiut, til at tage mere neuanceret og oplyste købsbeslutninger med udgangspunkt i konkret faglig viden.


















Design processen
Kortlægning af:
Køberrådgivning før mødet

Kortlægning af:
Køberrådgivning under / efter mødet

Paper mock-up af køber rapport indhold

Workshop
Hvor indhold og design blev testet. Der blev givet feedback på
hvor og hvordan informations indsamlingen til rapporten sker.

