Norlys, opsætning af privat ladestandere
Strukturerede informationer til Norlyses teknikere
Udfordring
Hvordan gør vi det lettere for nye elbilsejere, som er private kunder hos Norlys, at informere Norlys om placering og andre behov i forbindelse med opsætning af en ny ladestander?
Tilgang
Ved opstarten skete onboardingen fragmenteret gennem mails og lign. til Norlyses kundeservice. Det skabte mange spørgsmål og meget manuelt arbejde. Processen blev kortlagt af Norlyses UX designer. Jeg samlede, strukturerede og designede indholdet, så det blev alignet med Norlyses CVI og designsystem.
Løsning
Tydelige forklaringer og flow, suppleret med guidende illustrationer,
så det blev lettere for kunderne at bestille opsætningen af en lade stander og forstå, hvad de skulle gøre, og hvad der skulle ske, hvornår. Det mindskede antallet af spørgsmål og havde positiv effekt i brugen af de interne resurser hos kundeservice.

Mobile first og tekniske informationer
Mobile first var vores tilgang, da vi skulle designe, eftersom mobil telefonen er kundernes foretrukkende device. Da designet var blevet udviklet blev det teste på desktop, det førte til nogle mindre rettelser som blev videregivet til programøren i Figma.
For at en lader kan installeres er der en række informationer som Norlys har brug for:
-
Foto af den eksisterende eltavle
-
Eltavlens kontekst
-
Den ønskede placering af ladestanderen
-
Om der skal laves gravearbejde
-
Kabelføring og hvor langt det skal være.
-
Boring af huller
-
Måle nummer
-
Til slut får kunden en digital kvittering som opsumere informationerne.






“ (...) Vores løsning har reduceret brugen af ​​interne kundeserviceressourcer. Konceptet bliver nu også overført et andet domæne i virksomheden ”
Herle Haahr Hvelplund
UX designer, Norlys





